dimarts, 25 de febrer del 2014

7. La mare.

2 de desembre.

"La mare és odiosa. Jo crec que em té mania. Crec que tots els pares tenen mania als seus fills, només perquè hem crescut. Ells voldrien tenir-nos sempre petits, impotents i febles, a la seva mercé, sempre enganxats a les faldilles de la mare o als pantalons del pare. De seguida que comencem a ser independents d'ells, comencen a detestar-nos. ¿Què es pensen que som? Nines de jugar?..."



Quin retrat fa Raquel de sa mare? Trau del text allò que consideres i refes-lo.
Quins sentiments creus que té Raquel respecte a sa mare, segons el retrat que fa d'ella?
Què vas fer l'última vegada que celebrares el teu aniversari?
Li dones molta importància al dia del teu aniversari? Per què?

39 comentaris:

  1. 1) Raquel fa un retrat horrorós de sa mare perquè sa mare li ha regalat per al seu aniversari un vestit molt antic que a Raquel no li agrada. "La mare es odiosa" "Jo crec que em té manía"

    2) A mi me dona a entendre que no vol gens a sa mare, perquè si la volguera no pensaría tot el que pensa d' ella.

    3) El vaig celebrar amb la meua familia de mon pare, amb la meua familia de la meua mare i amb els meus amics. També vaig portar un pastiset a l' institut per a celebrar-lo amb els meus companys.

    4) Si. Perquè per a mi es molt important celebrar cada any de la meua vida.

    ResponElimina
    Respostes
    1. 2- I què pensa d'ella?

      3- Has tret poques idees del text per a contestar 1 i 2 i això demostra pocra comprensió del text.

      Elimina
  2. 1)Quin retrat fa Raquel de sa mare? Trau del text allò que consideres i refes-lo.
    La mare és odiosa,diu també que le te manía , que no té una bona imatge sobre ella,la forma en la que li parla no es agradable i no té un bó retrat.
    2)Quins sentiments creus que té Raquel respecte a sa mare, segons el retrat que fa d'ella
    Pensa que sa mare no té bona voluntat i sempre li té mania a ella perque te un part que es odiosa. Respecte aixo diu que es una bona dona pero Raquel no la té com a referencía.
    3)Què vas fer l'última vegada que celebrares el teu aniversari?
    Mai é celebrat el meu aniversari.
    4)Li dones molta importància al dia del teu aniversari? Per què?
    No, perque mai lo é celebrat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. 1- li té mania, és, bon.

      2- perquè, una part, és

      3- he celebrat

      4- l'he celebrat

      Manolo, has fet un treball escàs i amb poques idees extretes del text: no reflexes una comprensió completa del text. A veure si vens menys cansat a classe i treballes millor!

      Elimina
  3. 1) Diu que la seva mare li té manía perquè ha crescut i s'ha fet independent, pensa que és odiosa i que s'avorreix, que troba la vida buida, que és una adulta avorrida i estúpida. Pensa que està vella i arrugada, amb mal gust per la moda i sense entusiasme en la vida.

    2) Creu que ha estat una mica dura amb ella, però que està farta i vol marxar de casa. Pensa que és una bona dona i la vol perquè és la seva mare, però Raquel no la té com a exemple. Jo crec que Raquel és qui li ha agafat mania a ella i que estarà en un moment d'odi pel paper de pares que fan. No tenen una relació amb confiança i sembla que tot el que fa li sembla mal.

    3) L'última vegada que el vaig celebrar va ser amb la familia a ma casa, no vaig celebrar-ho amb els amics perquè no tenía ganes.

    4) No, no li dono molta importància. Perquè no m'agrada ser el centre d'atenció.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé: has seleccionat bé les idees del text i has aportat opinions personals. Bona expressió gramatical i bon ús dels signes de puntuació. Enhorabona.

      Elimina
  4. 1 - Diu que la seva mare és odiosa, i li està començant a tenir mania.
    2 - Diu que la seva mare és molt bona persona però no li agrada que siempre li digui el que s'ha de posar .
    3 - L'última vegada que ho celebri va ser amb els meus amics en un baix d'un amic.
    4 - Li doi importància perquè compleixo un any més i estoi amb la família i amics però no per res més.

    ResponElimina
    Respostes
    1. 4- Li done, estic.

      Escàs, Fran, has d'escriure més.

      Elimina
  5. 1) Raquel diu que sa mare es odiosa, que li esta començant a tindre mania perque ha crescut, que voldrien tenir-nos de chicons, que cuan comencem a ser independents ens detesten, que te joies pero horribles, que cuan se possa a xerrar amb la tieta no paren ni pels colzes de parlar de la seua vida i les seues preocupacions.

    2) Diu que es odiosa perque la tracta amb una xiqueta menuda.

    3) Hem vaig anar amb el meu nuvi a celebrar-lo al burger king despres a la platja a les roques a veure les oles pasar i despres a casa amb la familia a menjar-me un pastis de xocolata i nata.

    4) Si li done importancia perque per un dia que compleixo anys m'agrada cerebrarlo amb el meu nuvi i la meua familia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. 1- Fixa't: és, està, perquè, té, quan. Has passat de parlar en singular a plural (supose que generalitzan sobre totos els pares): millor no, o introduir els pares com subjecte.

      2- Fixa't: perquè, la tracta com.

      3- desprès, passar. Separa idees amb comes o punts.

      Elimina
  6. 1) Raquel diu que és odiosa, antiquada i que li té manía. Raquel pensa que tots els pares tenen mania als seus fills perquè estan creixent. Ella pensa que ells voldrien tenir-los sempre petits , impotents i febles, a la seva mercé i asó a ella no lí agrada.

    2) Raquel pensa molt mal de sa mare perquè li ha regalat un vestit que a Raquel no lí ha agradat res per aixó té una molt mala imatge d'ella i parla tan mal, peró també pensa que ha estat una miqueta dura amb sa mare.

    3)En l'ùltima vegada del meu aniversari vaig fer una festa en la meua casa amb les meues amigues i cosines; ho vaig pasar molt bé amb elles.

    4) Jo lí done molta importancia al meu aniversari perquè aixó vol dir que estic creixent poc a poc i m'agrada molt compartir eixe moment amb la gent que estime.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les respostes personals bastant bé, Janira. En les dues primeres preguntes, hauries d'haver contestat llegint més atentament el text: hi ha molta informació sobre com veu Raquel a sa mare i quins sentiments té respecte a ella.

      Elimina
  7. 1) Diu que la seva mare li té manía perquè ha crescut i s'ha fet independent, pensa que és odiosa i que s'avorreix, que troba la vida buida, que és una adulta avorrida i estúpida. Pensa que està vella i arrugada, amb mal gust per la moda i sense entusiasme en la vida.

    2) Creu que ha estat una mica dura amb ella, però que està farta i vol marxar de casa. Pensa que és una bona dona i la vol perquè és la seva mare, però Raquel no la té com a exemple. Jo crec que Raquel és qui li ha agafat mania a ella i que estarà en un moment d'odi pel paper de pares que fan. No tenen una relació amb confiança i sembla que tot el que fa li sembla mal.

    3) Vaig a celebrar-ho el meu aniversari a un bar amb els meus amics.

    4) No li done molta importancia al meu aniversarie perque crec que puc pasar-ho be tots els dies del any.

    ResponElimina
  8. 1) Raquel fa un retrat feisim de sa mare perquè samare li a regalat un vestic molt antic que a Raquel no li agrada. "Jo crec que em té manía""La mare es odiosa".

    2) em dona a entendre que no la volt molt ,perqeu no tindra eixos pensaments .

    3) es un dia molt especial i magrada pasarlo amb la familia que es molt important i amb els amics.

    ResponElimina
  9. S'escriu amb majúscula en inici de frase.

    Fixa't: retrat lleig, sa mare, ha regalat, vestit, m'agrada, passar-lo.

    T'hauràs de fixar un poc més.

    ResponElimina
  10. 1) Raquel descriu a la seua mare com una persona avorrida, que la vida
    no és gens, vol tenir el control dels fills, és nerviosa, exigeixen i sempre
    pensa que té raó i l'únic que li agrada és eixir amb els amics i coneguts
    que són igual d'idiotes que el pare.

    2) Raquel pensa molt mal de la seua mare, la seua mare la tracta com si fóra una
    xiqueta xicoteta i açò no li agrada gens i menys el regal que li hi han
    tire per al seu aniversari que no li agrada gens, Raquel li a dit
    moltes vegades a la seua mare que la roba li'l compra ella mateixa
    perquè no vol que succeïsquen aquestes coses, pensa que la seua mare no
    li agrada la idea que aquesta creixent la seua filla i no té molta
    confiança amb la seua mare.

    3) Vaig a celebrar-ho el meu aniversari amb la meua família, amb la meua núvia i amb els meus amics.

    4) Si per què és un dia especial i m'agrada celebrar-ho amb la gent que
    m'importa i m'agraden els pastissos i poder estar feliç amb la meua gent
    en el meu aniversari m'agrada molt i pense que m'estic fent major

    ResponElimina
    Respostes
    1. Veig l'esforç.
      Fixa't: que la vida no és gens ??
      - li han triat per al seu aniversari
      - ha dit
      - se la compra
      - que està creixent

      Elimina
  11. 1) Raquel descriu a la seua mare com una persona avorrida, que la vida
    no és gens, vol tenir el control dels fills, és nerviosa, exigeixen i sempre
    pensa que té raó i l'únic que li agrada és eixir amb els amics i coneguts
    que són igual d'idiotes que el pare.
    2) Creu que ha estat una mica dura amb ella, però que està farta i vol marxar de casa. Pensa que és una bona dona i la vol perquè és la seva mare, però Raquel no la té com a exemple. Jo crec que Raquel és qui li ha agafat mania a ella i que estarà en un moment d'odi pel paper de pares que fan. No tenen una relació amb confiança i sembla que tot el que fa li sembla mal.
    3 - L'última vegada que ho celebri va ser amb els meus amics en un baix d'un amic.
    4)Li dones molta importància al dia del teu aniversari? Per què?
    No, perque mai lo é celebrat.

    ResponElimina
  12. 1-- El retrat que fa de sa mare és roí perquè la critica molt [la mare és odiosa]

    2---Els sentiments cap a sa mare són roïns perquè diu que sa mare li te mania


    3 --L'ultima vegada que vaig celebrar el meu aniversari el vaig celebrar convidant a ver la segona part de una pel·lícula de por a uns amics i també a dinar.


    4--- Per a mi últimament no és molt important perquè no el celebre amb la família i el celebre amb la companya d'algun amics.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bé, Marcos; procura escriure un poc més.
      Fixa't: la companyia

      Elimina
  13. 1- Diu que la seva mare li té manía perque ha crescut i s'ha fet independent. Pensa que és odiosa i que s'avorreix, que té la vida buida i que és una adulta avorrida. Jo crec que tots hem passat per la mateixa situació de xicotets.
    2- Creu que ha estat una mica dura amb ella, está farta i vol marxar de casa. Pensa que és bona i la vol perque és la seva mare.
    3- L'última vegada que ho celebri va ser amb els meus amics en un baix d'un amic. Vam ballar.
    4- Li done importància perquè tinc un any més i estic amb la família i amics però és un dia com qualsevol altre.

    ResponElimina
  14. 1- Raquel descriu a la seua mare com una persona avorrida, que la vida
    no és gens, vol tenir el control dels fills.

    2- Creu que ha estat una mica dura amb ella, está farta i se vol marxar de casa.

    3- En l'ùltima vegada del meu aniversari vaig fer una festa en la meua casa amb les meues amigues i cosines

    4- Per que no sempre cumples ese any i no semba a repetir may

    ResponElimina
  15. Has d'escriure més, Mario.
    Fixa't: és gens què???
    4- No entenc res.

    Has copiat.

    ResponElimina
  16. 1 Raquel diu que sa mare te 39 anys però aparenta mes,vestix horrible, s'ha deixat moltíssim, està grossa, està arrugada. Porta un peinat curt,amb permanent, tenyit i amb un serellet ridícul
    2-Raquel pensa que sa mare es odiosa, pensa que li té mania. Es nerviosa exigent, pensa que sempre te raó. També pensa que es sa mare i que la vol però de major no li agradaria acabar com ella.

    3-El dia del meu aniversari men vaig anar en el meu germà de festa i ho vaig passar molt bé

    4- No li done importància, em pareix un dia mes

    ResponElimina
  17. 1- Raquel diu que la seva mare és odiosa.
    Vesteix horrible, s'ha deixat moltíssim perque et molta panxa i molts pits, està arrugada i aixó que és posa la tira de cremes. Porta un pel curt amb permanent, tenyit, amb un serrer ridícul. Tot aixo ho diu fisicament, i psicologicament diu que és molt nerviosa, exigent i sempre pensa que te raó.
    2- Jo vaig pensar que diu que és la típica senyora major que esta tot el dia damunt d'ella i que com és ama de casa s'avorreix moltisim i és postsa en tot. És a dir la típica senyora que esta tot el dia a casa, comprant i pendent d'ella. També amb tot el que hi ha dit pensara que és una pesada.
    3- Vaig quedar amb els meus amics de tota la vida per a sucar i després ens anarem de festa, i al dia seguent el tipic berenar amb la família.
    4- Si que li done importància perque és un any mes i cada vegada et fas mes major. El mes normal és que quant seguisca mes major no vullga celebraro per que significara que estic mes vell.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fixa't: es posa. L'accent l'has de posar quan es tracte de la 3ª pers. del verb ser.
      això, moltíssim, es fica, està, li ha dit, pensarà, més, quan siga, celebrar-ho, perquè, significarà.
      Fixa't en les comes.

      Elimina
  18. 1.-Diu que la mare la té mania perque Raquel va per la seua conta. "Porta un pel curt amb permanent, tenyit, amb un serrer ridicul."
    2.-Raquel pensa que la seua mare és una mica odiosa, no li agrada res. També pensa que és pesada, encara així la vol.
    3.-La vaig celebrar amb la meua familia i el cap de setmana vais eixir amb el meus amics a una discoteca.
    4.-Ja no tant, quan tenia 5 anys si, ja que em feia il.luisió veure a tota la meua familia junta i que em donen regals. També per el pastís de la meua mare.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fixa't: li té mania perquè, pel seu compte, il.lusió, pel.

      Revisa abans de publicar.

      Elimina
  19. 1- Raquel pensa que la seua mare es doliosa. Que semore volen que els seus fills tenen que estar al seu costat, que te un gust hororós, el dia del seu aniversari, li van regalar un vestit horrorós de la seua epoca. Que te trenta-nou anys i es mestressa de casa i ha de ser insupurtable.
    2- Jo creec que sentiments te poquets respecte al que ha dit, perque aixo no se diu a una mare.
    3- M´hen vaig anar amb la menua novia i els amics als pafetos del port a tomar algo i despres a Akuarela de festa.
    4- Pues su li done molta importancia. Perquè eixe es el teu dia i nomes pasa un dia al any i pero aixo el celebre per tot l´alt.

    ResponElimina
    Respostes
    1. "doliosa", "semore" : no existeixen.
      Fixa't: té un gust, horrorós, època, crec, perquè, desprès, sí, és, passa l'any, però, això.

      Fica més atenció per favor i repassa abans de publicar.

      Elimina
  20. 1- Raquel pensa que la seva mare és odiosa, la descriu com una persona molt avorrida i nerviosa i que pensa que sempre té raó. Diu que té 39 anys peró que aparenta més i és molt deixada amb el seu físic perqué diu que molts pits i té moltes arrugues.
    2- Jo crec que diu totes aquestes coses perqué ja està resentida perqué no li ha agradat el vestit que li ha regalat per al seu aniversari. Diu que la vol peró que no vol acabar com ella.
    3-M`hen vaig anar de festa amb els meus amics i al dia següent vaig menjar amb tota la familia.
    4-De xicotet si que em feia il-lussió celebrar el meu aniversari, peró ara em dona més igual perqué pense que es com un dia més.

    ResponElimina
  21. 1- Raquel pensa que sa mare és odiosa, nerviosa, exigent i que li te mania. Té 39 anys, és mestressa de casa, pensa que s´ ha deixat molt i que vesteix prou mal.
    Diu que és una dona com totes: corbada, poruca, reaccionària i presumida a la seva manera.
    També diu que té un pentinat curt, en permanent, tenyit i en un serrellet ridícul.
    2- Jo crec que la vol molt però com tots els adolescents, esta passant per l'etapa en la qual volem ser autonoms, però quant siga més major es donarà conte que per moltes coses que li aiga fet o molt mal que pense d'ella és sa mare i és la que sempre va a estar ahi.
    3- Vaig passar el que és el dia amb la meva família i a la nit em vaig anar a una discoteca en tots els meus amics de festa.
    4- Jo sóc una d'eixes persones que si li dóna prou importància a l'aniversari, perquè el que estàs celebrant és que tens un any mes de vida i que ho has passat en la teua gent i la teva família que és el més important.

    ResponElimina
  22. Fixa't: té mania; està, quan siga, compte, haja fet, més.

    Quan afirmes, utilitza sí amb accent; per a expressar una condició: si, sense accent.

    Molt bé.

    ResponElimina
  23. ivan navarrete martinez26 de gener del 2015, a les 10:20

    1) fa un retrat molt mal per que diu que es odiossa.

    2) que no le te res destima ya que entre el retrat y els seus pensaments sobre ella es da a entendre que no la bol gens.

    ResponElimina